Ibland blir man kär...

Typ: Bakverk / Desserter
Tillagningstid totalt: 45 min
Arbetstid: 30 min
Ingredienser: pers.
250 g vetemjöl 
3 tsk bakpulver 
200 g blåbär 
1 stk äggula 
150 g strösocker 
1 tsk vaniljsocker 
8 msk solrosolja 
1 1/2 dl kärnmjölk 

Tillagning:
-

-En portion till 6 personer ger 12 muffins.

-Sätt pappersformar i muffinsformen, (det går även bra att använda två pappersformar ovanpå varandra om inte man har en muffinsform)på bakplåten. Förvärm ugnen till 180°C (varmluft 160°C).

-Blanda mjöl och bakpulver, ta ner blåbär i en sikt och låt droppa av.

-Vispa ägget, tillsätt socker, vaniljsocker, olja och kärnmjölk. Rör bara igenom. Blanda mjölblandingen lite i taget och rör slutligen i de avdroppade bären.

-Fyll formarna med smeten, grädda mitt i ugnen 20-25 min., (eller tills de har fått fin färg). Släck ugnen och låt de nybakade muffins vila ett ögonblick. Ta ur formarna och njut av dem varma eller kalla.








KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0